Nutritia pentru sportivi

O dieta pentru un sportiv sau pentru orice persoana care este activa din punct de vedere fizic ar trebui sa se compuna din urmatoarele elemente:

Apa, apa peste tot.

Puteti supravietui pentru o luna fara alimente, dar numai cateva zile fara apa.
• Apa este cel mai important nutrient pentru persoanele active.
• Cand transpiri pierzi apa care trebuie inlocuita.Bea lichide inainte, in timpul si dupa antrenamente.
• Bauturile pentru sportivi au 2 ingrediente foarte importante: electroliti si carbohidrati.
• Bauturile pentru sportvi inlocuiesc electrolitii pierduti prin transpiratie in timpul antrenamentelor de durata mai mare de cateva ore
• Carbohidratii ofera un plus de energie. Cele mai eficiente bauturi sportive contin de la 15 la 18 grame de carbohidrati din fiecare 0.2 L de lichid.

Revegoreaza-ti corpul cu Carbohidrati

Carbohidratii sunt sursa principala de energie a corpului tau.
• Carbohidratii sunt compusi din zaharuri si amidon si se gasesc in mancaruri cum ar fi painea, cerealele, fructele, legumele, pastele, laptele, mierea, siropurile si zaharul de masa.
• Zaharul si amidonul sunt impartite in functie de glucoza din corpul tau, care este utilizat de muschi pentru energie
• Pentru sanatate si inalta performanta, mai mult de jumatate din caloriile zilnice trebuie sa vina de la carbohidrati
• Zaharul si amidonul au 4 calorii per gram, in timp ce grasimile au 9 calorii per gram. Cu alte cuvinte carbohidratii au mai putin de jumatate din caloriile grasimii.
• Daca mananci regulat o dieta bogata in carbohidrati, probabil ai sufiecienti carbohidrati stocati pentru activitatile zilnice.

Ia in calcul toate optiunile pentru a-ti mari masa musculara

Este un mit faptul ca daca mananci multe proteine si/sau iei suplimente proteice si faci exercitii viguroase te vei transforma cu siguranta intr-o persoana mare, musculoasa.
• Cresterea masei musculare depinde de genele tale, de cat de intens de antrenezi si daca vei obtine suficiente calorii
• Majoritatea dietelor americane au mai mult decat suficiente proteine pentru cresterea muschilor. Extra-proteinele sunt eliminate din corp sau depozitate ca grasime.

Completeaza cu vitamine si minerale

Mancand o dieta variata, vei primi toate vitaminile si mineralele de care ai nevoie pentru o viata sanatoasa si inalta performanta.
• Exceptiile le fac oamenii activi ce urmeaza diete vegetariene stricte, pentru a evita un grup larg de produse alimentare ori cei care mananca mai putin de 1800 de calorii pe zi. Daca nu se incadreaza in niciuna din aceste categorii, o pastila cu multivitamine si minerale poate furniza vitaminele si mineralele care lipsesc din dieta.
• Luand cantitati mari de vitamine si minerale nu te va ajuta sa-ti maresti performanta , in schimb iti poate afecta sanatatea. Vitaminele si mineralele nu suplimenteaza organismul cu energie si prin urmare nu inlocuiesc carbohidratii.

Popeye si totul despre spanac

Fierul furnizeaza oxigenul cu care lucreaza muschii.
• Daca nivelul tau de fier este scazut, este posibil sa obosesti usor si nu ai destula rezistenta la activitatile zilnice.
• Cele mai bune surse de fier sunt produsele de origine animala, dar alimentele vegetale, cum ar painea, cerealele fortificate, fasolea si legumele cu frunze verzi contin, de asemenea, fier.
• Suplimentele de fier pot avea efecte secundare, asa ca nu le lua decat cu prescriptia medicului.

Nu exista oase fara el, ai nevoie de calciu zi de zi.

Multi oameni nu primesc suficient calciu necesar pentu oase puternice si functii musculare corespunzatoare.
• Lipsa de calciu poate contribui la stres, fracturi si boli osoase, osteoporoza.
• Cea mai buna sursa de calciu sunt produsele lactate, dar multe alimente cum ar fi somonul, sardinele cu oase, varza, contin de asemenea resurse de calciu. In plus unele marci de paine si suc de portocale sunt imbogatite cu calciu.

Greutatea, foarte importanta

Nevoile de calorii depind de varsta, dimensiunea corpului, sport si programul de antrenament.
• Cea mai buna cale sa te asiguri ca nu iei prea multe sau prea putine calorii este sa te cantaresti din cand in cand
• Daca te incadrezi in intervalul de greutate ideala, primesti probabil necesarul ideal de calorii

Sursa